Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Eksport listy kontaktow
Konnekt | Forum > Inne > Archiwum > Konnekt > Support
dj_ralph
No wlasnie. Da sie wyeksportowac liste kontaktow do serwera GG?
pielgrzym
Menu "Kontakt", podmenu "GG". tam znajdziesz "Eksportuj listę" smile.gif otworzy się okienko gdzie będziesz mógł wybrać gdzie chcesz liste wyeksportować smile.gif

EDIT:
No i zastosuj się do rady z posta niżej smile.gif bo to naprawdę elementarne pytanko wink.gif
NelQ
dj_ralph - zanim o coś zapytasz >>>SZUKAJ
Sad
Nad forum chyba trzeba zrobic taki duzy napis "zanim o cos zapytasz szukaj!" tongue.gif
Sija
QUOTE(Sad)
Nad forum chyba trzeba zrobic taki duzy napis \"zanim o cos zapytaj szukaj!\" tongue.gif


po co ? i tak ludzie nie czytaja ;> a jesli juz im sie zdarzy, to czytanie ze zrozumieniem przerasta ich umiejetnosci [badz co gorsza ambicje] ;>
ienes
Stoi jak byk: FAQ i Szukaj boldem i duzym fontem.

To cos jak u mnie: na drzwiach wejsciowych jest napisane 'prosze domykac drzwi' fontem 72pt, jeszcze do tego podkreslone. Ludzie domykaja? Nie. Aaa...wisza trzy takie kartki.
pielgrzym
Prawda. Niemniej patrząc z drugiej strony - ta opcja eksportu jest w dość nietypowym miejscu. Sam się jej na początku nieźle oszukałem. A do programu nie ma kompleksowej dokumentacji offline smile.gif
case
QUOTE(pielgrzym)
Prawda. Niemniej patrząc z drugiej strony - ta opcja eksportu jest w dość nietypowym miejscu. Sam się jej na początku nieźle oszukałem. A do programu nie ma kompleksowej dokumentacji offline smile.gif

ja znalalem od razu.. :wink: [opcja dotyczy kontaktow wiec (przypadkowo?) jest w menu "Kontakt"].. :roll:
pielgrzym
I jest w podmenu GG, co skutecznie utrudnia jego znalezienie IMHO wink.gif już ładne paręnaście osób przekonałem do Konnekta i bolączką każdej z nich było po prostu znalezienie potrzebnej opcji (niekoniecznie był to eksport). Konnekt dysponuje dość pokaźnym arsenałem rozmaitych ustawień (i to jest jego wielka zaleta, rzecz jasna), ale nie ma w nim żadnego helpa, który pozwalałby przeciętnemu użytkownikowi ogarnąć i szybko znaleźć te najbardziej potrzebne opcje. Z większością z "nawróconych" przeze mnie ludzi musiałem spędzić co najmniej godzinę objaśniając naprawdę podstawowe funkcje Konnekta (najczęściej ich lokalizacje w przepastnym oknie ustawień). Mówię tutaj raczej o braku porządnej instrukcji obsługi, niż źle porozstawianych funkcjach (niemniej IMVHO eksport jest w takim miejscu, że 90% laików go nie znajdzie). Także FAQ wymaga znacznego rozbudowania. smile.gif nie wiem czy jest teraz sens tworzyć rozbudowaną dokumentacje, skoro zupełnie nowa wersja za pasem (? wink.gif). Niemniej, jeśli K ma być skierowany do przeciętnego usera, bez takiej operacji się nie obejdzie :] chyba, że z góry zakładamy, że K ma być używany głównie przez tzw. geeks, którzy w poszukiwaniu rozwiązania najdrobniejszych problemów gotowi są godzinami buszować w konfiguracji programu czy szukać po forum dyskusyjnym odpowiedzi na nurtujący ich problem (ja się do nich zaliczam wink.gif) wink.gif.

EDIT:
Hehe, to chyba prawda, że o 4 rano człowiek ma największą wenę twórczą - rzadko zdarza mi się taki elaborat wygenerować laugh.gif wink.gif

Pozdrawiam serdecznie smile.gif
lhs
pielgrzym - całkowicie się zgadzam, w dodatku zupełnie nie rozumiem powszechnego na tym forum poglądu, że helpem do Konnekta jest forum Konnekta, oraz idącego za tym przekonania, że każdy nowy użytkownik nie czytający forum (a ośmielający się zadać jakieś pytanie) jest, za przeproszeniem, debilem.
case
lhs.. to chyba Twoje zdanie.. :wink:
pielgrzym.. chyba wlasnie o to chodzi, ze K jest kierowany do ludzi, ktorzy szukaja lepszej perspektywy.. tym samym sa dociekliwi i probuja dojsc do czegos wlasnymi silami.. hmmm.. mi nikt nie proponowal Konnekta [niemal 3 lata temu], sam wlazlem na strone, sciagnalem, zaczalem grzebac, a na forum pojawilem sie po kilku miesiacach.. :roll:
pielgrzym
To nie jest zdanie ihs, tylko taka upowszechniona reakcja tutaj. Poniekąd jest uzasadniona, ale żeby się "głupie" pytania tak często nie powtarzały wystarczy sworzyć porządną dokumentacje i rozbudować FAQ smile.gif bo szuaknie odpowiedzi na każde pytanie na forum jest nie tylko żmudne, ale i strasznie niewygodne. Zaręczam, że mało komu się będzie chciało. Dlatego prości userzy szybko się do Konnekta mogą zrazić. Jeśli wąska grupa odbiorców jest zamierzona, to nie mam co polemizować wink.gif niemniej, jak wyjdzie nowa wersja, to zgłaszam się na ochotnika, żeby przynajmniej częśc dokumentacji stworzyć smile.gif
Olórin
Proponuje założyć przyklejony wątek na forum, będziecie tam wpisywać pytania i odpowiedzi oraz podawać kategorię, a ja będe to przerzucał do FAQ. Może być?
pielgrzym
Jestem za smile.gif
dulek000
QUOTE(Olórin)
Proponuje założyć przyklejony wątek na forum, będziecie tam wpisywać pytania i odpowiedzi oraz podawać kategorię, a ja będe to przerzucał do FAQ. Może być?


Genialny pomysł...tylko ludzie nigdy nie czytają faq sad.gif
pielgrzym
To trzeba stworzyć automatycznie otwierające się "README" podczas instalacji (z krótkim FAQ) smile.gif z resztą będzie gdzie przekierowywac ludzi z forum. A to dobry początek do dokumetacji smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.