Niestety po wzieciu do reki ksiazki o programowaniu w Visual C++ mnie odzucilo, i juz nie za bardzo chce mi sie do tej ksiazki wracac (moze kiedys zjajde lepsza, bo ta byla w stylu \"a tu dzieci mamy guziczek\" , choc niewatpliwie ma jakies wartosci dydaktyczne, bo starszy brat sie z niej nauczyl pisac).
Odradzam naukę języka z książki opisującej środowisko programowania... Na środowisko przyjdzie czas
Z tego co się orientuję (chociaż jestem samoukiem) najlepsze są "Arkana C++". Osobiście korzystam intensywnie z MSDN (jak się już zna język, o wiele szybciej znajduje się wszystko w referencjach.. Jak w książkach, na początku szukasz w spisie treści, potem już w indeksie), a jak czytałem jakąś książkę to niektóre fragmenty ze Stroustrup'a (twórca C++).
Ty mowisz, ze od tej pory zaczelo cie obchodzic \"gdzie program robi skok, co robi z pamiecia itd.\". Widzisz - mnie wlasnie to malo obchodzi - na prawde jest dla mnie sprawa 10-zedna kiedy program robi skok, i gdzie dany bajt jest w pamieci (wiem, przesadzam - nie piszesz w assemblerze, ale nie znam C++ i nie wiem co masz na mysli mowiac \"co program robi z pamiecia\"). Dla mnie istotne jest to czy po napisaniu prostego kodu (i uzyciu VCL'a) program wysle mi dany ciag po sieci czy nie - to czy on mi to wzuci do tej czy innej komorki pamieci malo mnie obchodzi.
Owszem, ale problemy się zaczną gdy coś nie będzie działać... Lub gdy trzeba będzie dojść do tego czy mamy używać referencji, a jak tak, to której z kolei... Myślenie na poziomie "niskim" nie przeszkadza, trochę tylko upraszcza (chociaż dziwnie to brzmi
) sprawę. Bo tak to myślisz "kurde, czemu to nie działa... Przecież wskazuje na adres 0x123456, a w tym miejscu w pamięci jest... Aha! Ta pamięć już jest zwolniona", zamiast - "kurde, to jest wskaźnik. Ta cholerna gwiazdka. Czemu do diabła mi to nie działa??? I co to znaczy 0x123456!!!".
Poza tym potem, ucząc się nowych konstrukcji, nie wkuwasz, tylko że tak powiem, od razu je rozumiesz...